onsdag 26 januari 2011

Hängig Lillebror...

Det har varit många sjukdagar för oss den senaste tiden. Men även på jobbet är det många barn som är hemma. Det är en blandning av feber och magsjuka som går. Igår morse kommer Lillebror nedspringande och säger att han mår illa. Jag blir lite trött för tanken på ännu en vab-dag lockade inte. Du är nog hungrig säger jag och ger honom frukost, illamåendet gick då över men var sedan tillbaka efter en stund. Efter flera påpekanden om att han mådde illa ringde jag tillslut till jobbet och vi kom fram till att jag nog borde vara hemma och avvakta. Det hela var jättekonstigt för han klagade till och från hela förmiddagen men sedan var det plötsligt borta och han var hur pigg som helst.

Storasyster hade åkte skolbuss till skolan så hon visste inte att vi var hemma. Jag ringde skolan och bad dem se till att hon kom på skolbussen hem. I vanliga fall åker hon bara skolbuss hem en gång per månad och då alltid på fredagar. Då åker även de äldre grannbarnen med den bussen.

Lillebror och jag gick ner för att möta bussen vid vägen. Plötsligt kommer den från fel håll och svänger in till oss. Storasyster kommer av glad i hågen. Jag frågade om någon fritidsfröken hade berättat vart hon skulle för busschauffören, nej svarar hon då. Fick du säga själv vart du skulle då, undrade jag. Ja, svarade hon. Då började jag fundera på vart hon säger att hon ska, vi har ju ingen given busshållplats här, så jag frågar henne det. Till roddklubben säger hon med självklarhet. Jag tycker hon är duktig, sju år och fixar bussen hem själv!!

1 kommentar:

  1. Åhhh, stora tjejen ju!!!
    Stolt du måste vara över henne!

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera