torsdag 27 januari 2011

Matkassar

I höstas började vi med hemkörning av matkassar. Vi valde att varannan vecka få maten levererad till dörren av ett företag. Matkassarna innehöll recept och ingredienser till fem middagar och det blev dessutom över så vi fick med oss matlådor. Det hela kändes väldigt lyxigt, plötsligt knackade det på dörren och en trevlig man stod utanför med två kassar i handen och önskade oss en bra kväll. Vi bestämde oss ändå för att säga upp abonnemanget För det första ville vi spara pengar till alla våra inplanerade resor för ja, lyx kostar. För det andra kände vi att barnen inte åt så bra av denna maten. Recepten var enkla och goda men ändå inte så bra att man kände för att göra om dem.

Nu har vi börjat att göra upp veckomatsedel själva. Varje söndag går vi igenom recept för vad vi ska äta mån-tors och skriver handlarlista, på måndagarna handlar maken all mat. Jag känner mig väldigt nöjd och organiserad och det bästa av allt är att det fortfarande kommer hem en trevlig man med matkassar. Fast den här mannen är så mycket snyggare och kan erbjuda många fler hushållsnära tjänster!!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! Jag har också fixat fem veckomatsedlar som jag tar till när jag inte orkar tänka. Ja, inte som jag använder här utan i Sverige. Här måste man kolla vad som finns i affären den dagen man handlar... Kan ju skicka iväg chauffören för att handla men det är verkligen inte samma effekt som när det ringer på din dörr!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahahha!! Perfekt Fia, du har ordning på din man!
    kramis Linda i backen

    SvaraRadera