onsdag 5 januari 2011

Lite mer pyssel...

Jag måste säga att det är underbart att ha ett helt pysselhus. När man inte kan, vill eller orkar pyssla mer så kan man bara lämna allt och stänga dörren bakom sig. Storasyster älskar att vara där också, mycket beror nog på att hon får låna alla mina grejer. När vi är där ute vill jag greja med mitt och då är enklaste sättet att få göra det genom att tillåta henne låna mina saker.

Även Lillebror kan hålla sig sysselsatt ganska länge, med något så kreativt som att stå på huvudet i en fåtölj som numera står där. Han övar lite på sitt rekord, "huvudstående i fåtöljrekordet" alltså. Det enda vi behöver göra är att med jämna mellanrum kolla om han ser röd ut i ansiktet.

Här kommer i alla fall lite foton på vad jag har gjorde mellan spyattackerna innan jul. När sjukdomarna sätter stopp för shopping får man ju knåpa i hop några julklappar själv.



Jag sydde två snygga förkläden,
ett till maken och ett till vännen M
som alltid får slava vid spisen när vi har fest.


Sedan sydde jag även ett till mig själv,
man vill ju se lite ärtig ut i köket!!


Inbjudningar till nyår med snöflingor
sockrade enligt Ernst modell!


1 kommentar:

  1. Jättesnygga blev de ju! Ni behövde knappt några kläder under!!! Väldigt fin inbjudan också! Du sparar väl alla dina inbjudningar och kort i en pärm? - eller ihop med menyerna får nyår?!!
    Kram

    SvaraRadera