lördag 28 maj 2011

Fikatider....

...så här i slutet på terminen är det verkligen fikatider för barnen, det är massa olika utflyktsmål som ska besökas. När vi satt vid frukostbordet så läste jag igenom mina mejl, det visade sig att Storasyster ska till djurparken på måndag. Dom skulle ha med sig 20kr till glass och fika. Jag sa då till maken att han får komma ansvara för det, det är ju trots allt han som lämnar barnen på måndagsmorgon. Vet ni vad svaret blev?? - VI kan ansvara för det tillsammans, vi är ju en familj som samarbetar! När jag då påpekade att jag minsann packade pannkakor och fika hela förra veckan när han var i Stockholm och att jag inte kände av minsta samarbete då, blev han tyst. Jag tror att han fortfarande funderar på hur han på bästa sätt ska kunna dra sig ur det här!


vad maken inte vet är att min snälla mamma 
har fyllt vår frys med en påse bullar!

1 kommentar:

  1. Vår frys brukar också fylla på sig själv med kanelbullar och bröd ibland! Underbart när tiden som vanligt inte riktigt räcker till.....
    Jag brukar tänka att jag kanske kan göra det samma när barnen blir så stora att de har egna frysar som behöver påfyllning ibland....
    Det är som jag brukar säga: Mitt dygn skulle behöva 10 timmar till efter att barnen gått och lagt sig!
    Kram Mimi

    SvaraRadera