tisdag 17 maj 2011

Klädval...

... ja som ni säkert vet vid det här laget är vår Storasyster väldigt petig med kläder. Idag låg jag och lyssnade när maken försökte komma på vad hon skulle ha på sig. Han tog i klänning efter klänning och varje gång sa han - men den här då, den är ju fin!? Han fick inte något svar men man förstod ganska tydligt att hon inte höll med. Tillslut frågade han henne vad hon ville ha, då svarade hon att hon ville ha en rosa kjol. Jag förstod direkt vilken, den rosa i tyll och volanger som vi alla är väldigt trötta på men som verkligen har varit värd pengarna med tanke på hur många gånger hon har haft den.

Maken svarar i alla fall trött, - ja men ta den då! Detta gör Storasyster lite orolig för hon är inte säker på att han vet vilken kjol hon menar och hon vet att vi är lite trötta på den, speciellt maken brukar inte låta henne ha den till skolan. Hon säger igen vilken hon vill ha, han svarar åter att hon får ta den. Tillslut öppnar hon garderoben och visar den, som för att kontrollera att dom verkligen pratar om samma kjol. Maken svarar ännu en gång att det är ok, fortfarande med den lite trötta rösten. Då säger Storasyster lite tröstande till honom - Du kan få välja tröja!
- Åh Tack! svarar maken med torr röst, inte alls entusiastisk över detta generösa erbjudande

Då bröt jag ihop av skratt i sängen, det lät bara för härligt. Nu sitter en väldigt nöjd Storasyster framför tv:n och väntar på att få åka till skolan...

4 kommentarer:

  1. Den lilla damen har lärt sig konsten att kompromissa både med sin lillebror och sina föräldrar. kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ibland är det minsta motståndets lag som får gälla.
    /Johan

    SvaraRadera
  3. Passar på att tacka för en härlig eftermiddag hos dig sist! Försökte göra ett inlägg då men tekniken var inte på min sida och sedan försvann det ur minnet......
    Mumsigt var det!
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  4. Hej

    Nu har också jag hittat hit, med lite hjälp av Åsa ;).
    Vilket "igenkänningsskratt" jag fick när jag läste ditt inlägg.
    Jag och maken njuter av skoluniform tvånget här.
    Det är blå byxkjol och grå piké som gäller på den nya skolan.
    Hannah piffar till sin outfit med armband i olika färger.
    Kram
    Mariam

    SvaraRadera