torsdag 19 maj 2011

Fullt upp....

..Det är lite lugnt här på bloggen för jag har fullt upp just nu. Varje ledig stund (som det inte regnar) är jag ute och klättrar på stegar och målar hus. Känner mig faktiskt väldigt nöjd, vi har kommit riktigt långt bara på några dagar, givetvis är det mycket jobb kvar men det känns ändå som att det går framåt.

Häromkvällen, strax innan det var läggdags för barnen, stod jag på en stege utanför köksfönstret och målade. Plötsligt ser jag hur Storasyster kommer med telefonen i högsta hugg, slänger fram pärmen med klasskompisarnas telefonnummer och ringer upp någon. Jag blev väldigt förvånad för hon brukar ju kolla med mig innan för att se om det går bra att leka med någon kompis. Efter att ha pratat en lång stund ropar hon ut till mig och frågar om hon får följa med O hem på fredag (ni kommer väl ihåg att O är hennes kärlek, dock inte pojkvän). Eftersom jag slutar redan klockan 12 på fredag bestämmer vi att han ska åka med Storasyster hem till oss istället, de ska ta skolbussen hem.

Jag fortsätter att måla, efter ett tag är jag färdig för kvällen och går in, då sitter Storasyster fortfarande i telefon med O!! Tillslut får jag prata med O:s mamma, det visade sig att O hade ringt Storasyster men att något gått fel så samtalet hade brutits, det var väl då Storasyster hade slitit fram telefonlistan. Hans mamma hade heller ingen aning om vad de pratat om så länge för O hade stängt in sig på sitt rum.

Nu bestämde vi i alla fall att barnen åker skolbussen hem hit, sedan kommer O:s mamma och hämtar båda en stund innan de ska på discokalas, Storasyster följer då med hem till O och väntar tills han är kalasklädd och sedan följer O:s mamma dom till kalaset.

Lite senare kom vi då till den viktiga frågan, vad ska hon ha på sig på discot!?? Vi diskuterade fram och tillbaka, jag försökte med lite mer coola kläder men hon höll sig till de underbart söta klänningarna snälla moster köpt till henne. Det är ju inte helt lätt att välja bland alla fina modeller men plötsligt kommer hon på det; hon ska prova de olika klänningarna och så ska O få bestämma vilken han tycker är finast! Nu är det bara att hoppas på att han är lika klädintresserad som Storasyster är!

2 kommentarer:

  1. Nu börjar det. Det skall bli ett nöje att få läsa om fortsättningen på klänningsvalet. ma

    SvaraRadera
  2. Om han är som min O så sitter han nog gärna och tittar på förslagen!
    Hon är för söt, lilla M! Hoppas dagen blir lyckad!
    Kram Åsa

    SvaraRadera