lördag 7 maj 2011

Sleepover party....

...Häromdagen var Storasyster hos kompisen E och lekte, när jag kom dit för att hämta henne kom två trötta, fnittriga tjejer och undrade om E inte kunde sova över hos oss i helgen.

Igår var det då dags, lilla E blev hitkörd med väska och sovsäck. Det blev en livad kväll, den blev faktiskt mer livad ju senare det blev. Tillslut, runt 22-tiden somnade dom allihopa i Storasysters rum.

Man sover lite dåligt när man har andras barn i huset, eller i alla fall gör jag det, jag är alltid lite orolig för att dom ska vakna och inte våga komma och säga till om dom är rädda. Jag behövde inte vara orolig så många timmar för klockan 4.30 drog partyt igång igen. Jag hörde hur de spelade spel och lekte på Storasysters rum, efter ett tag kom de och frågade om de fick gå ner och sätta på TV:n. Jag lyckades somna om en stund tills sängen fylldes av tre barn som ville mysa med Morris. Ja nu kan man ju fundera på vad han gjorde i vår säng men han tycker att det är hans rätt att ligga där en liten stund på kvällen och en liten stund på morgonen.

När vi då ligger där hela högen och pratar säger Storasyster att de varit uppe sedan klockan halv fyra!!! Jag blev helt förskräckt, för i ärlighetens namn kollade jag aldrig klockan när jag sa ok till att titta på TV. Jag försökte då få Storasyster att inse att nej då, ni har bara varit uppe sedan halv fem. Jag kände att jag kunde ju inte gärna skicka hem E till sina föräldrar och hon berättar att hon fått kolla på TV klockan halv fyra på natten!!

Storasyster står på sig men det gör jag också för här gäller det ju att upprätthålla familjens goda rykte (om vi nu har något sådant). Trots allt blir jag lite orolig för innerst inne vet jag att Storasyster faktiskt har koll på klockan, i alla fall på hel och halv timme. Då kommer jag på det, vi har ju inte ändrat hennes väckarklocka till sommartid!!! Tack och lov, vi hade båda rätt! Nu ska jag ta en kopp kaffe och se om jag får bort gruset i ögonen...



1 kommentar:

  1. Och jag som tycker det är tidigt att bli väckt av J klockan sex! I kväll lär ni somna i soffan!
    Sys

    SvaraRadera