måndag 9 maj 2011

Tjejmiddag...

En söndag i månaden kl. 16.00 träffas jag och fem andra tjejer och äter middag tillsammans. Jag tror att jag har nämnt det innan, de är mina studiekamrater från tiden på Högskolan i Borås. Igår var det dags att vara här hemma.

Trots att vi har träffats så här i över 10 år så var gårdagen första gången som vi satt ute hela kvällen. I och för sig träffas vi oftast inte i slutet på juni, juli och augusti men det är rätt otroligt ändå. Det blev i alla fall en supermysig kväll i går!


Igår blev det ett recept av Leila, Proscuittolindad lax med sparris och getostsallad.
Frächt och gott!



Till efterrätt blev det en Lavendelsemifreddo

3 kommentarer:

  1. Åh vad gott och somrigt det ser ut! Längtar till sommaren! Blev semifreddon god? Jag är alltid så tveksam till lavendelsmak men en matbloggar jag följer är väkdigt förtjust i lanvendel i desserter. Kanske värt att testa ändå?!
    Kram Sys

    SvaraRadera
  2. Tack för en mysig tjejmiddag i går Fia!

    Åsa: Lavendelsemifreddon var MYCKET god-precis lagom mycket smak!

    Laxen var självklart oxå god-även den värd att tillaga!

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Åsa: Lavendelsemifreddon var från den bloggen, rätt mastig men lagom i smaken. Har ett annat supergott recept med lavendel, det gäller att man inte tar för mycket bara så det smakar parfym. kram

    Tack själv Kristina, både för i lördags och söndags, rekord att ses så ofta ;))

    SvaraRadera