tisdag 3 maj 2011

Svårt!!!


Vi har bestämt oss för att lägga marksten på området mellan farstukvisten och garaget men fy vad svårt det är!! Igår var vi och tittade på sten och kunde ganska snabbt komma överens om vilken sten vi ska välja men sedan kommer problemet, hur ska man lägga den?!!

Givetvis kan man lägga den rakt upp och ner helt enkelt men samtidigt är det ju jättesnyggt om man leker med olika storlekar på stenen men det svåra med det är att det måste bli riktigt bra annars ser det ju bara knasigt ut. Vi har diskuterat lite fram och tillbaka om vi ska ha någon upphöjd kant runt om den här lilla uteplatsen. Maken tycker att det är väldigt snyggt och det gör jag också om man har ett lite modernare hus med stilrena linjer. Men jag vill ha det lite mer mjukt . Jag tycker att det är vansinnigt snyggt att göra en gång med mjuka linjer men jag har väldigt svårt att få en klar bild hur det skulle se ut här.

Jag frågade i markstensaffären om de ritade upp i datorn, ni vet så där som de gör när man ska köpa kök, att man kan få en tredimensionell bild. Men det gjorde de inte, jo det fanns dataprogram men det verkar inte vara standard att använda det utan i så fall kommer någon ut och tittar och ritar sedan ett förslag. Men jag ville ju ha lättheten med att kunna ändra lite fram och tillbaka. Jag tycker verkligen det här är svårt!!



(Bilderna är tagna från Benders katalog)

Titta så fint det blir när man gör mjuka former i sten!!

2 kommentarer:

  1. Har jag fattat rätt att ni bara ska lägga från entrétrappan fram till garaget? Ska det bli singel resten? Ska ni ha en kant av samma sten mot singeln? Allt beror väl på vilken form mi vill ha på gräsmattan närmast dörren? Ska den vara rundad så måste ni ju göra en rundad gång?!
    Kram Sys

    SvaraRadera