onsdag 25 maj 2011

Sommaravslutning...

...igår hade vi sommarfest på jobbet. Regnet hade varit framme till och från hela dagen men när vi kom till Kröklingshage såg det ändå ut som att det skulle klara sig.

Lagom till att vi hade samlat alla barnen och de sjöng sommarsånger för full hals satte regnet igång. Jag tror inte att det var en förälder som hörde vad barnen sjöng. Är det inte så typsiskt, dom hade övat massor och var superduktiga men ute i regn försvann ljudet helt. Min kollega och jag försökte förtvivlat få de 40 barnen att sjunga samtidigt, vi hade ju lärt oss från lucia då det på flera sånger blev kanon. Vi lyckades inte denna gången heller, plötsligt när jag kollar på kollegan är hon någon helt annanstans i texten. Fast man kunde inte annat än att skratta åt eländet, barnen sjöng för glatta livet samtidigt som föräldrar sprang och satte på sina barn regnkläder.

Efter sången höll vädret upp igen då var det dags för tävlingar mellan barn och föräldrar, självklart vann barnen. Lagom till fikat kom regnet tillbaka så de flesta drog sig hemåt rätt fort, trots allt blev det en rätt mysig kväll!!


Se vilken underbart fin present vi fick av föräldrarna, visst var det en bra idé med kryddväxter!!
(ja jag tackar även maken för att han har lagt pengar till present åt mig)

1 kommentar:

  1. Sången hördes och barnen och även ni personal var så duktiga! Vi föräldrar är glada över att ha just er som pedagoger för våra barn!
    /A

    SvaraRadera