tisdag 20 september 2011

Attjooo!...

Det är väl konstigt det här med förkylningar eller egentligen med sjukdomar i allmänhet. Först är man frisk sedan är man plötsligt inte alls det. Jo visst har jag känt att jag har haft en förkylning på gång men ibland ebbar det ju ut. Inte den här gången tyvärr. Jag gick till jobbet och kände mig pigg, plötsligt börjar jag nysa och har fortsatt med det hela dagen. Näsan har börjat rinna som sjutton. Det här hade jag inte alls med i min planering, jag har inte tid att vara förkyld.

Jag tror i och för sig inte att jag kommer vara det så länge för idag när jag hade tryckt i mig en macka till mellanmål upptäckte jag att brödet var mögligt. Men inget ont som inte för något gott med sig, lite "penicillin" kanske gör susen för den här förkylningen!!

Oj där nös jag igen, det verkar inte vara ett så snabbverkande penicillin det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar