torsdag 8 september 2011

Framtida yrke?!.....

Jag försöker ju ständigt att få bli lyxhustru på heltid men maken är väldigt bestämd på den punkten, han vill att jag ska jobba. Om det beror på den ekonomiska biten eller rädslan för att jag skulle riva väggar och möblera om varje vaken sekund vet jag faktiskt inte. Häromdagen gick jag i alla fall in på arbetsförmedlingens hemsida, där kunde man fylla i ett test med upp mot 65-70 frågor för att sedan få en analys av vad som skulle passa en.

Det tog ganska lång tid och jag funderade verkligen på mina svar innan jag klickade i rutorna. Jag väntade med spänning på vad jag skulle få upp som slutresultat, vad skulle jag, med mina intressen och erfarenheter bli tipsad om att sadla om till?! Döm om min förvåning när resultatet kom upp, som första alternativ tyckte arbetsförmedlingens data att jag skulle bli (håll i er nu!!) : PERUKMAKARE!!! 

Ni fattar, precis det yrket jag har funderat i alla år på att utbilda mig till (den sista meningen ska läsas med ironi i rösten). Så himla dumt att ens tipsa om ett sådant yrke, dessutom står det att det finns flest perukmakarjobb i Stockholm och att det är svårt att få jobb inom detta yrke. Varför i hela fridens namn tar de upp detta yrke??! Det fanns ju lite andra alternativ som kom efter perukmakare på listan men det var inga klockrena förslag för mig de heller.

Fy vad svårt det är att veta vad man vill göra när man blir stor, jag avundas de som har en dröm, hade jag haft en sådan hade nog tiden varit inne nu för att förverkliga den...


2 kommentarer:

  1. Vem vet det kanske är jättekul att göra peruker......eller kanske inte..............
    /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha........
    Trevlig helg!
    Kram Mimi

    SvaraRadera