måndag 19 september 2011

Fönsterputs och kalas...

Varje måndag öppnar jag på förskolan, klockan ringer vid 4.30. Varje måndag vaknar jag då av ljudet av regn, så har det varit sedan starten efter semestern. Jag blir så trött på det, det känns verkligen extra jobbigt att gå upp då. Är det så att det sitter en vädergubbe på ett moln och ser ner på oss i Sverige och tänker att om vi låter solen skina över detta folk kommer de bli alldeles för spralliga och spontana. Nej här är bäst att bjuda på lite regn så vi håller nere humöret på dom! SKITVÄDER säger jag!!!

Helgen har i alla fall varit produktiv, söndagen kändes som den hade extra många timmar denna veckan. Jag hann med att putsa fönster, känner mig väldigt nöjd faktiskt, kommer antagligen göra det fram till solen skiner på dom och jag ännu en gång kommer konstatera att fönsterputsare inte kommer vara ett framtida yrka för mig. Å andra sidan lär det väl dröja någon månad innan solen vågar sig fram och då kanske jag kan skylla på att regnet förstört min perfekta putsning.

Maken han städade resten av huset medan jag gnodde fönster. Innan fönsterputsningen hann jag baka en kladdkaka och Leilas Pain au chocolate. Sedan hade vi kaffekalas för maken när det var färdigt röjde vi av, jag dammsög av ännu en gång gick sedan ut och tvättade av utemöblerna. Nu står de vinterförvarade i garaget. Sedan gnodde jag över de sista fönsterna och som avslutning på kvällen läste jag en rapport från Skolstyrelsen till jobbet. Vissa dagar har man mer energi än andra!


  





2 kommentarer:

  1. Åh, Leilas pain au chocolat är ju så goda! Det var flera år sedan jag gjorde dom sist. Vissa recept gör man väldigt ofta ett tag sedan faller de glömska.... Tack för påminnelsen! Det blir nog smarrigt fika hos oss i helgen....
    Kram Mimi

    SvaraRadera