torsdag 15 september 2011

JAG- en Star Wars-mamma...

...ja hur kunde det ske?! Plötsligt märker man att Lillebror har blivit stor och kan en massa saker som jag inte har en aning om och heller inte visste att han kunde så mycket om. Det stora i Lillebrors liv är nu STAR WARS!!!

Som okunnig mamma har jag inte vetat om att det fanns en barntillåten tecknad variant av denna serie, Lillebror har ju pratat om att alla kompisar tittat på filmerna men då har jag bara tänkt att jag tycker att han är för liten för det. Igår på Ica stod han plötsligt där med en tecknad variant i handen, lade sitt lilla söta huvud på sne och fjäskade för sin mamma. Eftersom hans mamma alltid har lite dåligt samvete för att hon köper mer saker till sin modemedvetna dotter stoppade hon filmen i korgen till Lillebrors stora glädje.

På väg hem från affären hade sedan Lillebror ett slags oförberett läxförhör med mig, med mycket sträng och allvarlig röst frågade han: - Mamma, vad har de onda för färg på lasersvärden?!

Min hjärna började gå på högvarv, vad var det nu jag hade sett på Lillebrors teckningar?! Jag svarade lite osäkert: - Grön??

-NEJ! Det är ju de goda!!!
-Ehh, röda?? Fortfarande med väldigt tveksam röst
- Rätt!!
Puhh, där kunde jag pusta ut. Lektionen fortsatte sedan med namn på olika gubbar och robotar, jag försökte tänka tillbaka på den star wars-film jag tittade på när jag var runt 11år men kunde bara konstatera att minnet är inte det bästa.

Ja kära vänner, vill man göra Lillebror glad ska man ge honom lite Star Wars-lego, det står högst på Tomtens lista i år!

Har precis beställt den här till Lillebrors glädje, kan nog vara bra både för mig och honom

1 kommentar:

  1. Å vad skönt att höra, jag har precis samma "problem" här! Sen Elias började skolan är det Star Wars som gäller här också. Kul att läsa ditt inlägg, jag brukar få samma frågor om lasersvärdens färger. Jag har dock en man som gillar de där filmerna väldigt mycket, det är min/vår räddning. Vi tycker också att E är för liten för att se spelfilmerna men jag har hört talas om den tecknade. Det skulle vi nog köpa här också! Får man fråga vilken Ica man kan hitta den på ? Kram Susanna

    SvaraRadera