måndag 12 september 2011

Måndag...

....vissa perioder känns det som man tar ett djupt andetag på måndag morgon och kastar sig ut i en ny vecka och hoppas på att man klarar sig helskinnad till nästa helg. Just nu känns det som att mina veckor är fyllda av möten och det betyder också ett pussel med att få ihop vardagen med barn och hund. Att makens intensivaste period börjar nu också gör inte saken lättare.

Det är svårt att få ihop allt, jobb, planering, handling, träning, matlagning och för oss det nya med läxor! För även om läxorna än så länge inte är så betungande gäller det att hitta ett bra system för när de ska göras.

Ja att hitta en balans i livspusslet är inte helt lätt, det är tur vi har familjen runt oss som ställer upp. Idag blir det en lyxdag för Morris i Svenljunga och ska jag lyckas komma iväg på någon träning den här veckan får det nog bli ett litet besök hos mormor och morfar!!











1 kommentar:

  1. Fia, du är fantastisk! Glöm inte det!
    Jag har jobbat hela helgen o jobbar även idag på min lediga måndag o det började med "katastrof" Småtjejerna skulle fotograferas IDAG!!!! Vem visste det då???? Inte jag iaf... :-(( Förvirrad som vanligt!! HATAR att vara så oförberedd, o inte ha kontroll! Men helt min mans fel har jag vänt det till som inte ger mig lapparna o tittar på dörren på kvällarna vid hämtning ;-
    Fick lämna två ovanligt rufsiga tjejer i fröknarnas händer o åka o hämta "lite" snyggare outfits till dom + balsamspray.
    Japp, ska bli en underbar överraskning när bilderna kommer, hahahahaha!!

    SvaraRadera