torsdag 29 september 2011

"Den där Mary"...

Idag började jag klockan 11.00, då sätter jag barnen på skolbussen strax innan åtta och sedan brukar mitt städmarathon inför helgen börja. Ja, jag erkänner, vissa torsdagar sätter jag barnen på bussen och går in och kryper upp i soffan med en kopp kaffe. Men idag var jag duktig, jag for fram som en galning här hemma, röjde, dammade, dammsög och till och med svabbade golven.

Stressad som en galning, kastar jag mig in i duschen och sedan på med kläder och iväg till jobbet. Det är det sämsta med att börja sent, att man hinner göra så mycket att man alltid tillslut får superbråttom.

Kom till jobbet i tid, och jobbade faktiskt hela dagen utan problem. På sen eftermiddag kliar det lite i örat så jag killar till lite med fingret. Märker då att det klafsar lite, tittar förvånat på fingret och upptäcker vitt klet. Det visar sig att jag har lyckats trycka in halva balsamflaskan i örat!!! Herregud, där har jag gått hela dagen bland kollegor och föräldrar med något vitt slemmigt i hela örat. Kom genast att tänka på filmen "Den där Mary", ni minns väl vad hon hade som frisyrgelé!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar