tisdag 27 september 2011

NOSTALGI!!...

...I lördags när vi var runt och letade kryddhyllor hittade jag dessa spel på Myrornas. Jag blev helt eld och lågor, syrran och jag hade precis likadana, jag har letat efter dom hos mamma och pappa men vi hade nog slängt bort dom. 25kronor styck fick jag betala, då var trafikspelet helt nytt, inplastat och allt. Jag älskade dessa spel när jag var liten!! Man tar den vita pinnen och sätter på silverpricken som man tycker har det rätta svaret, då lyser antingen den gröna eller den röda lampan, beroende på om man har rätt eller fel svar.

Nu finns det bara ett problem, det ska vara sådana där gamla batterier, kommer ni ihåg dom? Rektangulära, ca 4x6cm och 1,5cm tjocka, och så hade de två spröt som man höll mot tungan för att se om det funkade, då killade det lite i tungan. Maken tror att han har hittat ett alternativ till dessa på nätet så vi får hålla utkik i affären nästa gång.














5 kommentarer:

  1. Visst kommer jag ihåg!! Fanns på mammas förskola och det var alltid kö på dem när man var där och hälsade på!
    Kram från en som just hittat en död liten orm på uppfarten översållad av myror som kalasade friskt!

    SvaraRadera
  2. Ha ha kommer du till Borås ngn gång LOVAR jag att du får vara först i kön!!;) orm=blä,usch och fy!!!

    SvaraRadera
  3. Sådant hade jag med, undra om dina barn kommer att tycka det är lika roliga som vi tyckte när vi var små ???? /Christina i Fristad

    SvaraRadera
  4. Åh visst kommer jag ihåg det spelet! Undrar var du ska hitta ett sånt batteri?
    Får kolla in det nästa vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det finns såna batterier på KindsJärn!!! (om det är rätt sort jag tänker på) vi är ju lite efter här på landet....
    Kram Ann

    SvaraRadera