tisdag 6 september 2011

Påbörjat projekt....

Har påbörjat ett nytt projekt här hemma, har nog skrivit om mina planer innan, att måla om köksmöbeln. I lördags var jag och svägerskan i en liten gårdsbutik, de hade köpt in en färg som just nu tar USA med storm. Inget förarbete krävs och färgen torkar på en halvtimme. För bra för att vara sant?! Man kan säga att färgen är lite som grundfärg i känslan, så resultatet blir strävt. Det är sedan meningen att man ska vaxa möbeln så den står emot smuts.

Jag har gjort en stol nu och känner mig ganska nöjd, jag gillar att de blir vitare i färgen. Däremot  vet jag inte hur jag ska göra med bordet, det känns som att jag skulle behöva ett glattare vax eller kanske en lack på det så man verkligen får bort ketchupfläckar mm. Jag får helt enkelt fundera vidare innan jag tar tag i det projektet.

Vill ni läsa mer om färgen kan ni trycka här




2 kommentarer:

  1. Det ser fint ut! Lagar du stolarna också så de inte ramlar i sär när man sitter på dem? ;) Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Efter att ha "hämtat igen" senaste månadens Granbackenberättelser finns bara en kommentar: mod och styrka! Det krävs för att dela med sig av livet så som du gör. Variationen - de nymålade och vaxade stolarna med fina tyget, tårar och trötthet som blir till regn(eller tvärtom), stenprojekt och skolstarter och det svåra beslutet att det får vara nog med baby-väntan - jag känner med och för dig i den längtan, och vet att du gläds åt den fina familj du har. Så är livet kan man säga lite trivialt. Just så blandat och rikt. Fortsätt skriva!
    faster L

    SvaraRadera