torsdag 1 september 2011

Vapen eller...

Innan sommaren köpte vi oss en SodaStream, ni vet en sån där kolsyremaskin som fanns på det glada 80-talet. Den är verkligen superbra, vi gör inte så ofta sötdricka i den men däremot kolsyrat vatten. Hur som helst så får man inte diska flaskorna i maskin, vi har sköljt flaskorna efter bästa förmåga men idag inhandlades det äntligen en flaskborste så vi verkligen kan få dom rena.

När jag gick där i affären med flaskborsten i min hand kom jag att tänka på en händelse när vi var i Indien första året. Det är ju varmt som attans den tiden vi är där så man dricker ju ganska mycket vatten. Syrran hade en del vattenflaskor att låna ut och dom diskade jag rent med hennes flaskborste.

Rent och fräscht tänkte jag tills en kväll när vi står i köket och det kommer en ödla på köksgolvet. Nu vet inte jag, till min systers försvar, om hon denna kväll hade lite vin i kroppen men hon sliter tag i sin flaskborste och sopar runt den där ödlan på köksgolvet som om den vore en bandyboll. Jag tittar förskräckt på och inser att jag aldrig mer ska diska vattenflaskorna med hjälp av annat än vatten och diskmedel!!

Rent och fräscht, som sagt var...











1 kommentar:

  1. Kanske lite vin, kanske inte... Kanske bara hjärnsläpp så där som man kan få när man har en ödla springande omkring på golven i köket! Men jag tror faktiskt ödlor är ganska renliga djur! De verkar ju uträtta sina behov på samma ställe varje gång (oftast på väggen vid Oskars säng!) och Rani tvättar ju golvet i köket varje dag så borsten var nog inte så smutsig. Den är förresten nästan utsliten nu. Kanske pga flasktvätt, kanske pga ödlejakt....
    Åsa

    SvaraRadera