söndag 11 september 2011

Redo för höst...

...ja i skoväg alltså, annars kan jag nog inte påstå att jag känner mig så redo för den här årstiden. Idag tog vi i alla fall en tur till Visko i Skene. Barnen behövde något att ha på fötterna som tål lite regn eftersom det svenska vädret envisas med att endast bjuda på just regn.

Lillebror är ju egentligen inga problem med, han tittade snabbt ut ett par gore-tex gympisar men Storasyster däremot är ju lite mer kräsen. Hon har fått ärva ett par jättesnygga höstskor, bruna med rosa detaljer, lite som en grov gympasko. Behagar damen ta på dom på sina fötter?? Svar: Nej!! I alla fall inte till skolan, ska vi ut på en skogstur kan hon nog tänka sig att ha dom. Just nu lever hon i ett par tygskor vilket ju inte känns helt praktiskt.

Jag hittade i alla fall ett par snygga boots till henne, sådana som passar både till byxa (om hon mot förmodan skulle ta på sig det) och kjol. Efter mycket velande fram och tillbaka och hot om att annars är det gympaskor som gäller, för tygskorna åker snart bort ur garderoben, lämnade jag tillslut henne på barnavdelningen tillsammans med maken och svägerskan. Jag orkade inte diskutera mera och dessutom ville jag kolla in skor till mig.

Efter ett tag kommer hon tillsammans med sin faster, båda har likadana boots på sig. Här kommer nu dagens husmorstips: ta med någon med små fötter som kommer i barnskor, man får då insidertips från en vuxen helt enkelt, hon kunde bedyra att skorna var mjuka och sköna.

Barnens faster är ju lite mer modemedveten än vad jag är och jag tror att Storasyster har märkt detta, det verkar som hon litar mer på sin fasters smak än sin mammas. Hur som helst, hon var nu i alla fall övertygad om att skorna var snygga och att hon skulle ha dom. Under tiden den processen hade värkt fram hade jag hittat de skönaste Hush Puppies-bootsen man kan tänka sig. Nu är i alla fall fötterna redo för regn och rusk!!



Lillebrors...

..makens...
...Storasysters...

...och mina!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar