lördag 10 september 2011

Dags för byte??!...

Idag när jag kom in i badrummet kände jag en doft av skunk rent ut sagt. Det kanske inte är så konstigt med tanke på att det faktiskt finns en toalett där och att vi alla ibland har behov som måste uträttas. Det som däremot var konstigt var att jag visste att ingen varit där före mig.

Jag började fundera på om något av barnen hade kört med Grekisk ö-stil, dvs torkat sig och sedan lagt pappret i papperskorgen i stället för i toaletten. Ja så måste man göra där eftersom deras ledningar är för små, här hemma har vi däremot väl fungerande ledningar så det kändes väldigt onödigt att göra så.

Jag öppnar i alla fall locket på papperskorgen men den var i stort sett tom. Jag fortsätter på min sniffjakt och hittar tillslut källan till den äckliga odör, makens duschhandduk!! Den hängde på tork och luktade apa, när jag sedan tvättat av mig i ansiktet torkar jag mig lite snabbt på min duschhandduk och börjar plötsligt lukta som en gammal disktrasa på både händer och fejs, såååå äckligt!!

Vi har problem med att få våra handdukar torra så nu har de väl börjat mögla. Jag vill därför härmed be om ursäkt å min och makens vägnar för att vi kanske den senaste tiden har luktat lite konstigt, jag kan försäkra er om att båda duschar varje dag!

 Man kan nog säga att dagen mission är: Köp nya handdukar!!





2 kommentarer:

  1. Du får köpa riktigt fina, tjocka dusch-handukar på Hilfiger i vär med och lägga i systerns container! Dem är så stora och sköna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Våra handdukar torkar alldeles utmärkt bra så jag får aldrig köpa nya! :(
    Kram Helen

    SvaraRadera