onsdag 29 september 2010

Drömmen om platta lakan...

När vi var små manglade alltid mamma lakanen. Det finns inget bättre än manglade lakan. Jag är inte förtjust i satinlakan som man glider omkring på, jag vill ha sträva, släta, stela lakan. Nu har jag ju aldrig det längre så jag drömmer med jämna mellanrum om en egen mangel.

Samtidigt vet jag att en mangel nog skulle betyda lite fara för makens kläder. För jag känner ett enormt behov av att testa att mangla en skjorta, eller ett par byxor med för den delen. Man måste ju få jättebra pressveck om man kör dom i mangeln. Frågan är väl om det finns några hela knappar kvar.

3 kommentarer:

  1. En mangel låter livsfarligt i Granbackshemmet! Ser framför mig hur allt möjligt kommer att bli testat i den där: skrynkliga lappar som hamnat längst ner i väskan, vikta detaljer till julkorten, pepparkaksdegen....kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha... ja det är PRECIS så jag känner själv, det där med pepparkaksdegen var ju ett toppenförslag! Om man bara har smörpapper emellan ;))

    SvaraRadera
  3. Det funkar kanon att mangla allt det provade jag för x antal år sedan när jag sommarjobbade inom hemtjänsten fast frottehandukar blir lite platta och sträva ;)

    SvaraRadera