måndag 13 september 2010

Helgens händelser...

Helgerna går så otroligt fort, men å andra sidan går veckorna lika snabbt dom också. Vi hade en ganska lugn helg. Ja om man bortser från hur lördagen startade.
Jag gick upp och tog på mig morgonrocken, stack fötterna i foppatofflorna och släppte ut Morris. Då rusar han rakt ut och iväg till våran lilla väg. Där kom nämligen vår nyinflyttade granne gående med sin hund. Jag efter med håret på ända. Kändes väl så där kul att behöva stå framför en man som man inte känner iförd morgonrock. Jag sög i alla fall tag i Morris och skällde lite på honom, så gick vi in egen men han kändes jätteorolig. Han fick ju fnatt förra vecka och kissade inne massor med gånger så jag tänkte att han nog behövde ut igen. Släpper ut honom och hunden drar ner till roddklubben!! Jag efter, fortfarande i min morgonrock och foppatofflor. Där mötte jag två tjejer som jag inte kände men som tog Morris åt mig. Lite generad tog jag honom från dom och gick hem igen. Kanske ska tilläggas att nu får inte Herr Morris skutta ut hur som helst utan koppel.

Jag är väl snart känd i hela Frufällan som tjejen som springer omkring i morgonrock.

Lite pyssel hanns också med i helgen. Min vän och fd arbetskamrat M väntar bebis vilken dag som helst nu. I lördags när jag var på stan sprang på världens sötaste body. Jag var bara tvungen att köpa den. M älskar fika så vad kunde passa bättre än en bullbody?! Sedan var jag tvungen att sy två mössor till bebisen också.

Helgen avslutades med en mysig tjejmiddag med tjejgänget..

En liten bulldress!




Har du en bulle i ugnen? Då kanske den här passar

(så stod det i kortet)


Tjej eller kille, det är frågan det..

4 kommentarer:

  1. Ååååhh vad fina! Vad gjorde du bullen på kortet av? Klippte du det ur papper eller målade den? Gjorde ett bröllopskort i går. Blev riktigt bra men tog inget kort på det. Kul att göra lite kort. Måste göra fler. Det är bra gåbortspresent.
    Fint tyg i mössorna också!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag tog bara en pensel med brun vattenfärg till bullen, sedan duttade jag på sockerkornen m ngt medel som blir utbuktat. Visst är tygerna fina, det farliga är att de finns på Furulunds så de finns nära till hands :)

    Du måste ju ta kort när du blir nöjd!! Så vi andra får se! kram

    SvaraRadera
  3. Det var väl den sötaste dress jag sett på länge. Svenska bullar - det hade passat Alfred det. Inte för att han äter några själv, men hans mamma gör.
    Fin blogg du har.
    Kram Lena i Indien

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅHHHH, Fia!!!!! Vill ha mössorna till mina tjejer... Lovely heltenkelt!

    KRAM Linda i backen

    SvaraRadera