måndag 27 september 2010

Sista helgen...

I helgen gjordes sista besöket i stugan för den här säsongen, det känns alltid lite vemodigt.
Vi har i alla fall haft en riktigt härlig helg tillsammans med vänner. 18 stycken var vi som mest, 8 barn och resten vuxna. Tur att vi har en stor stuga!! Barnen har lekt, lekt, lekt och lekt. Vi vuxna har tagit det väldigt lugnt. Ätit gott, druckit gott, samtalat och promenerat. Det blev en sådan där härlig hösthelg, när vinden var lagom. Det är verkligen underbart att komma ner till havet, se hur naturen har förändrats sedan man var där i somras.

Igår eftermiddag städade vi undan efter oss och packade in i bilen och begav oss hemmåt. Lillebror undrade om inte han kunde få ett tuggummi. Jag sa nej till detta och förklarade att han kanske skulle somna i bilen och att det då var dumt. Nej då, det skulle han inte göra, det visste han!! Maken startade bilen och började köra, efter bara några minuter vänder jag mig om och kollar barnen...... Zzzzzzzz








3 kommentarer:

  1. Åhhh det var länge sedan jag var där men jag känner igen det var det på den stranden en viss person försökte döda en leksaksmobil med saltvatten samt våld!!! Gör du så mot din barns leksaker oxå????
    Goa kramar

    SvaraRadera
  2. Tillbringade för ett par veckor sedan en långhelg vid havet. Vemodigt att behöva lämna men vetskapen om att tiden går fort gör att vi kan se fram emot att snart kommer en ny VÅR o SOMMAR
    kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härliga, välkända vyer. Svårt bara att förstå att det inte är sommarvärme där, när man svettas här. Kram

    SvaraRadera