fredag 3 september 2010

En sista smak av sommaren...

I går kom vi äntligen i väg till Liseberg. Vi har inte varit där i år, dels för att vi har hoppats på att Lillebror skulle klara 110cm-gränsen och sedan har Morris varit så liten att vi inte velat lämna bort honom.

Men nu kom vi alltså iväg, solen sken så vi hade verkligen tur med vädret. Vi började med att gå till gästservice där de mätte Lillebror, han klarade gränsen precis!! Jag vet inte om han till en början var gladast eller vi andra, jag tror han blev lite nervös över alla karuseller han nu kunde åka. Väldigt smidigt var det i alla fall för han fick ett armband där det stod 110cm på. Och eftersom han blev stoppad hela tiden visade han bara upp det så slapp han mätas vid varje karusell.

Vi köpte 4 åkband och sedan bar det av. Vi tog jukebox, slänggungorna, lisebergsbanan mm i snabb takt. Lillebror hade klagat lite på ont i magen när vi kom ner till Göteborg men påstod att han var bra igen när vi började åka. Jag däremot blev åksjuk och började må lite illa. Vi fick slå av på tempot och ta oss till småbarns-attraktionerna där barnen kunde åka lite själva.

Mitt illamående gick inte riktigt över och rätt som det är behöver Lillebror gå på toaletten. Det visar sig att han är riktigt kass i magen och att det har kommit i byxorna. Som tur är har jag extra kalsonger och byxor med så det var inga problem. Men då börjar jag ana varför jag, som älskar karuseller, är "åksjuk".

Det blev inte så mycket åkt för mig tyvärr, men som tur är kunde barnen åka massor tillsammans själva så det påverkade inte deras kväll. Lillebror var tapper, det märktes att han inte mådde helt bra men han gnällde inte en gång!!

Fördelen med att åka så här sent på säsongen var att det var inga köer, barnen kunde i vissa fall sitta kvar och ta ett varv till. Nackdelen var ju att vi inte mådde helt bra och att säsongen nu är slut så vi hinner inte göra ett besök till. Men vi hade, trots lite kassa magar, en riktigt mysig dag. Den avslutades med att barnen fick en tjuga var att satsa på kexchoklad-hjulet. Och gissa hur Lillebror avslutade kvällen??! Självklart med en stjärnvinst!!

Vid 21.15 vill barnen åka hem och mysa, och det kunde vi ju inte säga nej till. Så väl hemma kröp vi ner i vår säng hela familjen. En härlig dag med min fina, fina familj!!

Godkänd!





Lycka är att få åka utan mamma och pappa!!

Gissa hur glada dessa blev!?!

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj! Nu kan ni väl äta kexchoklad tills era magar blir fyrkantiga! Vi vill också smaka!!
    Oskar och Jakob

    SvaraRadera