söndag 5 september 2010

Nya djur...

Bullen, vårt lilla marsvin försvann ju för några veckor sedan. Häromdagen var barnen och jag en snabbis på Knalleland. Jag var ganska trött och kände mig lite hängig, vi gick in på BR-leksaker och barnen hittade varsitt litet marsvin som dom gärna ville ha. Jag brukar vanligtvis inte köpa massa leksaker till dom för jag tycker knappt att de leker med de grejer de har. Men den här dagen gick jag faktiskt med på det.

De valde ut varsitt, Storasyster valde ett brunt som var likt lille Bullen. Lillebror valde ett vitt med svarta prickar. När vi kommer ur affären ringer maken och undrar vad vi gör. - Vi har köpt två marsvin, svarar jag. Då gick makens röst upp i falsett när han darrande på rösten frågade - VA?!!Men sedan kunde jag inte hålla mig mer för skratt och berättade att det var två batteridrivna små krabater...


Smulan och Bullen

2 kommentarer:

  1. Söööta! Liknar lite små grisar, men så heter de ju Guinea Pigs på engelska också! Passar Tomas perfekt. Hoppas nu bara Muffins och Morris kan samsas med dem!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Inga hanar i buren hos Polly och Snö bara!

    SvaraRadera