onsdag 29 september 2010

I valet och kvalet...

Lillebror ska spela teater på förskolan på fredag. Från början skulle han vara troll men sedan ändrades rollen till fågel. Idag har jag fixat en fågeldress och näbb. Jag lyckades skrapa i hop några vita påskfjädrar som syddes fast på ett fleecetyg. Lillebror verkade väldigt nöjd med sin kostym. Foto kommer senare.

Men så var det det här med valet och kvalet. Storasysters skola arbetar med tema "skolan för 100 år sedan". På tisdag ska de ha en skoldag som den såg ut på den tiden, med tidsenlig klädsel. Nu sitter jag här och funderar på om jag ska sy en klänning och ett förkläde eller ska jag hålla mig till att ta en färdig klänning och bara sy ett förkläde eller till sist, ska jag helt enkelt köra den enkla vägen och ta en färdig klänning??!!

Hmm, jag får nog fundera ett tag till.

Ett litet PS: Kjolförbudet är nu upphävt. Idag var det en lycklig Storasyster som fick åka till skolan i kjol. Faktiskt var vi dom enda föräldrarna som tvingade barnen att ha jeans!! Idag fick hon i alla fall ha på sig kjol och hon hade lärt sig av sina misstag, överdragsbyxorna var minsann på idag!!

Kjoltrots 1-0 till mamma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar