onsdag 22 september 2010

Kampen om byxorna!

Vi har inlett en kamp Storasyster och jag. Hon vill varje dag ha på sig kjol eller klänning. Det är helt okej tycker jag men jag tycker att det är för kallt att gå i strumpbyxor eller tights på rasterna. Speciellt eftersom hon gör det antingen solen är framme eller det regnar.

Nu har jag varit på henne och personalen om att hon ska ha regnkläder på om det regnar och annars ska hon ha byxor eller överdragsbyxor. Allt finns på fritids så hon har många olika alternativ att välja på.

Nu har ju dottern det så jobbigt att lilla mamma jobbar på samma skola, så jag ser henne varje rast. Dag efter dag har hon lik förbaskat kommit där in sina små tunna tights. Häromdagen när jag sa till henne på morgonen svarade hon att jag inte bestämmer över henne på dagarna, det gör hennes fröknar. Då pratade jag med fröknarna att de skulle bestämma att hon skulle ha byxor ute. Första rasten åkte ett par rosa manchesterbyxor på men eftersom det rinner en bäck genom hela skolgården så blir ju barnen ganska blöta så andra rasten var kjolen tillbaka på.

Då hotade jag henne med att hon inte får ha kjol till skolan något mer. Efter det kom vi överens om att hon skulle ha vanliga blåjeans ute. Inga rosa jeans. Idag hade vi med två jeans, i rätt färg dessutom, ett par till förmiddagen och ett par till eftermiddagen (ifall de första skulle bli blöta).

När jag sedan är ute med min barngrupp ser jag lite längre bort på gården hur Storasyster går iväg på någon utflykt. Gissa vad hon har på sig?? Ja, självklart en kjol och vita tights. Det visade sig att de varit på en lekplats. Blir man knäpp eller?? I morgon kommer det vara en mycket ledsen/arg tjej som åker till skolan, för i morgon kommer det inga tights på den kroppen. Nej, imorgon blir det jeans!!

1 kommentar:

  1. Suck, dessa tjejer!!
    Lycka till i morgon med den fighten ;-)

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera