onsdag 8 september 2010

Klädproblem

Idag börjar Storasysters dans igen. Det har varit ett långt sommaruppehåll och hon har väntat och väntat. Men då börjar ju också problemet med vad hon ska ha på sig. Innan har hon varit klädd som en rosa liten maräng, med tyllkjol, tights och dansdräkt. Det har varit hon och två till som har hållit fast vid denna klädsel, de andra tjejerna har blivit coolare och skaffat byxor och linne.

Nu efter sommaren var alla rosa kläder för små och det var dags att skaffa något nytt. Vi köpte ett par nya dansskor på H&M och då valde hon faktiskt svarta. Helst hade hon nog velat ha ett par rosa med Hello Kitty på men de var bara i mindre storlekar. Jag har försökt prata lite med henne om vad hon ville ha på sig, om hon också kanske ville ha lite mer som de andra tjejerna. Sedan hade vi turen att få ett par capri-gympabyxor av kompisen L. Perfekt tänkte jag och så har hon ett träningslinne hon kunde ha till.

Idag när vi nu skulle bestämma vad hon skulle ha på sig föreslog jag att hon skulle ha på sig detta. Men ve och fasa, behöva ha på sig ett par svarta byxor var ju inte vad hon ville. Vi letade då upp ett par korta mjukisshorts som jag tänkte att hon kunde ha över tunna tights. Det var bara det att de var randiga i färger som inte alls passade till träningslinnet. Så då frågade jag om hon kunde ta ett av Lillebrors gråa linnen. Men hur dum var inte den frågan!! Hela världen rasade nästan samman.

Tillslut lyckades jag övertyga henne om att pröva de svarta träningsbyxorna och hennes eget linne, när hon kollade sig i spegeln blev hon faktiskt nöjd. Då kom nästa problem, vi var tvungna att planera hur hon skulle ha håret!! Fattar inte var hon fått detta ifrån för jag lägger inte ner speciellt mycket tid varken när det gäller kläder eller hår.

Nu är i alla fall byxor och linne på. I håret, som är väldigt välkammat, sitter små spännen. Hon är väldigt nöjd när hon tittar i spegeln och fina Lillebror sa de rätta orden: oj vad fin du är!!

3 kommentarer:

  1. "Fröken" Christina8 september 2010 kl. 16:41

    Nu börjas, det klart att det är viktigt vilka kläder hon har på sig på dansen!! Hoppas att första bussresan till skolan gick bra, vad stora dom blir fort snart är hon tonåring och då du tala om fajter !!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du var jättefin på din första dansträning. Svarta tights låter helrätt: både coolt och gulligt ihop med linnet! Spännena i lockarna matchade säkert det hela.
    Kram, moster.

    SvaraRadera
  3. Ja när hon kom hem var hon så nöjd med de "dåliga" byxorna att hon ville ha dom till skolan dagen efter :)

    SvaraRadera