fredag 24 september 2010

Hösten är här...

Nu är det verkligen höst. På något sätt har jag gått och väntat på att sommaren skulle komma tillbaka. Vi blev ju lite snuvade på en månads sommar när Augusti blev så trist. Men nu har ju faktiskt hela september snart försvunnit så det är bara att inse att det är höst.

Kom faktiskt på mig själv med att sitta och fundera på om jag inte skulle sy julgardiner till köket i år. Kanske lite tidigt att tänka på det redan men veckorna springer ju iväg! Fast det är klart, jag kanske ska börja med att sy en ny höstmössa till Lillebror. Han har fått ärva kusin J:s jacka och behöver en matchande mössa.

Han har också fått ta över Storasysters jacka eftersom hon plötsligt inte kunde tänka sig att ha på sig den. Gissa varför??! Den var blå!! Ni fattar, inte kan en prinsessa gå omkring i en blå jacka, hur pojkigt är inte det?! Och då kanske jag ska nämna att den är faktiskt turkos, vilket inte jag tycker är så jätte killigt.

Hur som helst, nu har Lillebror två jackor att välja på. Häromdagen när vi skulle åka iväg säger gullungen - Jag tar nog kusin J:s jacka för den luktar så gott. Den luktar som J!!! Visst var det fint sagt! Speciellt som jackan var helt nytvättad och luktade tvättmedel.

3 kommentarer:

  1. Underbara ungar!
    Vad lustigt du nämde det med julgardiner för jag hade exakt samma tanke igår om jag skulle sy nytt eller behålla de gamla jag haft imannaminnes tider...
    Så du är inte ensam om att tänka på julen redan.

    Trevlig helg!

    Kram Linda i backen

    SvaraRadera
  2. Ja, jag började tänka på julkortstillverkningen härom dagen.......

    Det är väl bara att förbereda sig på att köpa nya jackor till dottern om några år då, hon har annars väldigt många blå och turkosa efter storebrorsan som jag tänkte skulle funka med någon söt mössa till!

    Ha det så gott! I morgon bär det av på scrapmaraton hela dagen! Lyx!

    Gå in och anmäl dig på detta nyhetsmail, så har du chansen att vinna en Silhouette (Robo master) senast sista sept!
    http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=10165&grp=525146
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  3. Gullunge! Vi kanske använder samma tvättmedel! Det gör vi ju faktiskt på sommaren i stugan. Självklart ska du liva upp hemmet med nya julgardiner. Ha en riktigt mysig helg. Kram

    SvaraRadera