söndag 6 mars 2011

en tur till staden....

....igår tog vi en dag på stan. Lillebror har sett ut som en vilde i håret så vi var i desperat behov av en frisör. Även Storasysters hår behövdes klippas. Hon fick ju hår väldigt sent och det är fortfarande rätt tunt men hon älskar sina lockar och att ha långt hår betyder väldigt mycket för henne. Hon blev inte helt nöjd när hon förstod att även hon hade fått klipptid men jag övertygade henne om att det skulle bli bra.

Väl där fick Lillebror börja, han hoppade glatt upp i stolen, frisören och jag gick igenom hans frisyr och sedan lämnade jag honom i hennes händer. En kvart senare var det Storasysters tur, samma procedur med hennes frisör. Dom var så duktiga, de satt så fint och Lillebror hade till och med berättat att han skulle på discokalas senare på dagen.

Jag passade på att titta i en affär som låg bredvid salongen medan maken var kvar och med jämna mellanrum gick och kollade till dom. När jag kom tillbaka blev Lillebror precis klar, han blev så söt!! Lite frisyrgele och som pricken över i:t sprejade hon en grön stjärna i håret, en riktig discokung!!

Jag går sedan bort till Storasyster och tittar till henne och inser med en gång att hon kommer att gråta! Hon satt där och bet i hop med mycket kortare hår!! Hon fick tillslut rosa slingor och en fläta flätad i luggen. Hon han ner ur stolen men inte så mycket längre innan de första tårarna kom. Sedan kom de med jämna mellanrum hela dagen. Hon tyckte att det blev alldeles för kort och att hon såg ut som en bebis.

Håret blev väldigt bra, det behövde klippas rejält med tanke på hennes kvalité men jag förstår henne verkligen. Det gjorde ont i hjärtat på mig, jag tyckte också att det blev väl kort. Hon har ju ett runt ansikte med en rund liten näsa och när håret fram lockade upp sig ovanför axlarna såg hon lite barnsligare ut. Jag vet att det växer ut och det har jag sagt till henne men jag tror att hon liksom jag vet att det inte växer superfort, men den som väntar på något gott...

Vet ni vad slutsumman blev för två barnklippningar?? 700kr!! Är det inte helt hutlöst??



snyggingen!

3 kommentarer:

  1. Helt otroligt dyrt säger jag som är van vid indienpriser. Jag klippte Jakob för 220 rupies - ca 30 kr! DET är lagom för en barnklippning!
    Stackars lillgumman! Jakob fick ju en lite för brutal klippning förra gången och han grät i flea dagar. Usch vad hemsk man känner sig, även om man vet att det växer ut...
    Puss på er!

    SvaraRadera
  2. Stackars Maja, men som sagt det växer ju ut även om det tar "lite" tid. Men du måste nog byta frisör för det var väl lite väl dyrt !!!! /Christina

    SvaraRadera
  3. Stackars liten! Här hemma är det bara jag som får gå till frisören! De andra klipper jag..... förra helgen fick även grannen en klipptid.... billigare än er frisör i alla fall!
    Du kanske skulle öppna frisersalong? Det verkar ju vara mer lukrativt än att jobba som förskollärare....
    Kram Mimi

    SvaraRadera