tisdag 8 mars 2011

Värdet av en spruta....

Igår var det dags för barnen att få sin sista spruta inför Indien. De fick en förra året men för att man ska ha ett skydd resten av livet behövs den fyllas på efter ett år. Redan förra året var stämningen rätt jobbig när vi skulle iväg men i år var det nog ännu värre. Rädslan för sprutor har vuxit med åren på Storasyster och även smittat av sig en del på Lillebror.

Som en riktig Curlingförälder bestämde jag i alla fall att om allt gick bra och de tog sina sprutor skulle de få köpa en sak. Lillebror hade bestämt sig för ett nytt paraply, han tycker att sitt Pippi Långstrumpsparaply är för barnsligt. Men så hade kompisen på sig en Super Mariotröja och han bestämde sig för att han hellre ville ha en sådan.

Storasyster ville ha en klänning med skärp, jag hade kollat på nätet och hittat en men vi visste ju inte om den skulle finnas i storlek. Vi diskuterade detta och jag förberedde henne på att vi kanske inte skulle hitta just den men att jag hade ju lovat att hon skulle få något så det löftet skulle hållas.

Hon är ju inte helt dum den damen för då drar hon till med att hon kanske i stället kunde få ett litet marsvin, där fick jag ju sätta ner foten och säga att pappa blir galen på oss om vi köper ett marsvin. Då undrade hon om hon inte kunde få en liten egen hund!!! Vi fick då diskutera igenom, hur mycket är en spruta värd?? Det fick bli en klänning..


Två nöjda, välvaccinerade barn!

3 kommentarer:

  1. Jippi, nu är det inte långt kvar! Snygga kläder fick ni också! Mosterkram

    SvaraRadera
  2. Vad fin Maja blev i håret! Det ser ut som en frisyr som passar stora tjejer tycker jag!
    Jag är hemma och vabbar igen...... Adam spydde igår kväll... 3:e gången sedan december! Nu får det räcka!!!!
    Vi skulle ha vaccinerat Matilda idag (andra dosen), men det får nog bli nästa vecka......
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  3. Jätte fina de är! Jag tycker oxå storasyster blev fin i håret!!
    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera