söndag 13 mars 2011

La grande finale....

Jag har ju glömt att berätta hur vår melodifestival gick på jobbet i fredags. Planen var att vi skulle uppträda med Swingflys Me and my drum. Efter det skulle barnen få gå till ett annat rum där de skulle få se de övriga bidragen på storbildstv, vi skulle koppla upp oss på nätet och via SVTs sida visa bidragen.

Redan på morgonen blev det lite panik när datorn vi hade inte gick att koppla upp på skolans trådlösa nätverk. Kollegan gick då till en av lärarna och frågade om vi kunde låna någon av skolans bärbara datorer. Då visade det sig, typiskt nog, att just den här dagen och den tiden vi behövde den hade klass 2 alla datorer på hela skolan för en datalektion av något slag.

Men det är tur att vi jobbar med snälla lärare, för vi fick låna en tillslut men vi var tvungna att kasta om i programmet och visa alla bidragen först. Vi fick snabbt byta om till glittriga schlagerkläder. Kollegan H hade lovat att ta med en klänning till mig, jag kan säga att i min föreställning var den inte så lång, snäv och glittrig som den i verkligheten var. Jag drog i alla fall på det här glittriga fodralet, sedan hade jag lånat en rosa fjäderboa av Storasyster och även hennes glitterdiadem. Jag kliver ur personalrummet i denna gräsliga klädsel och barnen blir helt till sig över hur vackert klädd de tycker att jag är!! De är ju för härliga!

När vi då äntligen kör igång fattas det en ljudkabel, snabbt fram med en cd-spelare och sedan försöka synka ljudet med bilden på TV:n, inte helt lätt men tack och lov att det är barn man jobbar med, de är inte så petiga.

Istället för ballonger hade barnen fått klippa ruskor av silkespapper, nästan som smällkarameller. Dessa viftades med glatt samtidigt som det åts popcorn och cider. När alla bidragen, utan vårt, var visade fick vi snabbt lämna tillbaka datorn. Sedan drog vi igång med vår show. Fyra av oss hade pepparkaksburkar som trummor, två rappade. Vi skuttade omkring på scenen så vi var genomsvettiga!!

Efter föreställningen var det dags för omröstning, barnen fick en och en gå in i röstningsrummet och avlägga sin röst. När alla hade gjort detta presenterades resultatet i form av ett stapeldiagram. Eric Saade vann överlägset med drygt hälften av alla röster. Ja nu undrar ni så klart hur det gick för vårt bidrag. Jo det ska jag tala om för er, NOLL röster fick vi!! Det måste ha berott på röstkaos, eller??....




Glitter och glamour är vardag på jobbet!



Lillebror hejar på, inte ens hans röst fick vi!!



Rösturnorna, här med alla röster

3 kommentarer:

  1. Ojojjoj, nåt måste ju ha fastnat på näthinnan av ert bidrag för Isabella var på G när finalen var i gårkväll!!
    "när kommer fröknarna?"
    "jag ser inte dom?!"
    "sånna trummor hade dom ju inte!"
    "helen var en kille!"
    Med mera...!
    Orginalet sög helt enkelt ;-)

    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  2. En outfit föt nästa tjejmiddag kanske??? ha, ha! Helt otroligt att ni inte fick en enda röst, men barn är ju i alla fall ärliga.....
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  3. Med facit i handen skulle ni alltså ha gjort den där Eriks låt!!! För att tänka så mycket som du gör, kära syster, så borde du tänkt ut det själv?!! Men det kanske var svårt att ni alla skulle vara Erik...vad vet jag?! jag hänger ju inte med alls. Vet inte ens vem Erik är...
    Kram

    SvaraRadera