måndag 7 mars 2011

Veckans kommentar....

...Storasyster och Lillebror sov hos mormor och morfar i natt. Maken är i Stockholm och jag öppnade klockan 06.00 så då slapp dom gå upp i ottan med mig.

Igår var jag på tjejmiddag och innan maken körde barnen till mormor och morfar var dom med honom och faster J och tittade på ett hus som ligger rätt nära här. Idag på vägen hem från skolan frågade jag vad barnen hade tyckt om husvisningen. Jo de tyckte att det var fint där.

Det kan väl vara mysigt för oss om J köper ett hus som är så nära oss sa jag till barnen. Jo det höll dom med om. Efter en stunds tystnad kom Lillebror fram till att det hade ju varit ännu mysigare om hon bott granne med oss.

Det blir tyst en stund till och sedan tar han tillbaka det om att hon borde vara granne med oss. Jag undrar så klart varför. Han svarar: jo för då skulle vi träffa henne varenda dag.
Ja, och då skulle vi bara få åka och shoppa jämt lägger Storasyster snabbt till.

Det är så underbart att se det ur barnperspektiv, för visst är det så att om vi är på stan så brukar hon möta upp och sällskapa oss lite. Nu trodde väl de stackars barnen att vi ständigt skulle ut på shoppingturer med henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar