torsdag 10 mars 2011

Hotellfrukost??....

...nja, inte direkt. Idag fick barnen Dukoral till frukost. För er som inte vet vad det är så är det en medicin man dricker mot kolera. Inte populärt hos barnen, det var likadant förra året.

Lillebror bet ihop och drack upp rätt fort, vi räknade ner från 10 och för varje siffra drack han en klunk. Värre är det med Storasyster, vår egna Dramaqueen, hon sitter här och gråter och dricker. Just nu gråter hon över att vi måste dricka dukoral igen om vi åker till något exotiskt land om två år!!

Oj, nu är hon arg för att jag inte räknar åt henne, hon ville börja på 300, nu är hon nere på 296, det kan ju tyckas vara många klunkar kvar men med tanke på storleken av klunkarna kan det vara på håret att hon klarar det på 300 klunkar!!


3 kommentarer:

  1. Stackars liten, jag kommer ihåg hur många tårar jag har gråtit när jag har varit tvungen att äta medicin i olika former när jag var liten!
    Vi är fortfarande hemma..... Adam spydde igen igår kväll.... Vi andra är forfarande ok...
    Kram Mimi

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med "dramaqueens", man kan säga att jag har en o annan här hemma oxå ;-)
    Blev hon inte arg när du tog kort??
    Jobbigt med läbbig medicin så lider faktiskt med henne...
    Kramis Linda i backen

    SvaraRadera
  3. Åh gumman!!! Allt för att kunna åka hit. Det är vi väldigt glada för ändå.Tur att du lyckades dricka upp glaset!
    Puss från moster

    SvaraRadera