lördag 12 mars 2011

Love is in the air!!

Idag när jag gick här hemma och städade så knackade det plötsligt lite försiktigt på dörren. Utanför står en liten kille i Storasysters klass tillsammans med sin pappa. Han undrade försiktigt om Storasyster var hemma för han hade ett paket till henne.

Han var så söt, visste inte riktigt åt vilket håll han skulle titta. Tyvärr var Storasyster hos en kompis så jag fick ta emot paketet. När hon kom hem öppnade hon det, i det låg ett armband som han hade pärlat till henne!

Jag frågade henne nu på kvällen om hon inte skulle ringa och tacka, först ville hon inte men jag sa att hon behöver ju bara tacka och avsluta samtalet efter det. Hon tog mig på orden, samtalet löd:

- Hej, det är Storasyster, får jag prata med A?
någon ger luren till A
-Hej, det är Storasyster, tack för armbandet, hej då!

Hi, hi, hi, jag tror inte att han hann säga ett pip innan hon hade lagt på. Underbara barn!!!







1 kommentar:

  1. Vad gulligt! Så är hon ju underbart söt också, lilla M. Hon måste ha många beundrare! Modigt att våga ge bort ett armband!!!
    Kram

    SvaraRadera