fredag 11 mars 2011

Ommöblering igen....

Igår var jag hemma för Storasyster var inte riktigt bra. Vad passar bättre en tråkig Vab-dag än att möblera om lite. Sagt och gjort, jag tömde skafferiskåpet och släpade in det i lekrummet. Jag är ju känd som "ställ möbler på mattor och dra runt dom i huset- kvinnan"! Det är ju faktiskt en av få möbler som hela sin livslängd stått i samma rum!

Nej, skämt å sido, har jag berättat att köksgolvet blivit lite förstört när de lade in de nya golven i kakelugnsrummet och lekrummet?? En snabb resumé om vad som hände med köksgolvet: byggarbetarna täckte golvet med papp för att inte förstöra det men när de drog bort tejpen som höll pappen på plats åkte översta lagret av golvet med. Nu ser det ut som vi har stora tejpremsor på golvet.

Nu är det i alla fall så att de ska komma hit och slipa om golvet, vi har prickat in det så bra att de gör det när vi är på semester. Men igår när jag ändå inte hade något att göra tömde jag både skafferi och vitrinskåp. Ett tråkigt måste som lika gärna kunde göras nu som att ha det hängande över sig när man hellre vill fundera över packning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar