onsdag 2 mars 2011

Fredagsplaner....

Varje fredag har vi storsamling med barnen på jobbet, vi kallar det Fredagskul och då är båda grupperna samlade. Vi är två personal som ansvarar för detta om det inte är någon större händelse som ska firas, vi hade tex Alla hjärtansdags fest för några veckor sedan och då hjälps alla åt. I början av terminen satt vi på avdelningsmötet och pratade om dessa fredagar. Alla känner att det är rätt svårt att hitta på en aktivitet och det bestämdes att det behöver ju inte vara en jättestor aktivitet som kräver superstor förberedelse. Alla var överens men sedan var det bara det att jag hade funderat på att vi skulle ha en melodifestivalsfest, där vi i personalen skulle uppträda med årets 10 finallåtar. Sedan skulle en omröstning göras och vi på Lilla S skulle ha vår egen favorit att heja fram på finalen.

Ja nu är det ju inte så svårt att räkna ut att det kommer vara Eric Saade som vinner hos oss, med 40st femåringar i gruppen finns det nog ingen annan artist som har chansen. I vilket fall så presenterade jag idén och vi började alla spåna runt den. Första delfinalen kom, jag satt där hemma och funderade på hur man skulle kunna göra numren. Det var en trumlåt och så var det Danny som gick vidare.

Veckan därpå när jag satt kände jag hur ångesten kom krypande, vi kommer ju aldrig kunna lära oss dessa låtar till innan finalen!! Hmm, hur var det nu vi hade bestämt om fredagarna, inte göra det för stort. I mina tankar hade vi en blinkande scen, strålkastare, glitter och glamour... ja kanske inte riktigt så stort men det är så typiskt mig att drömma mig bort och göra projekten större och större.

Nu har vi i alla fall bantat ner planerna, en låt ska framföras av oss, resten ska vi se om vi kan se originalframträdandena på storbild. Sedan ska en omröstning göras, stapeldiagram sättas upp och en vinnare utses. Kan nog bli en kul dag på jobbet, om vi nu får ihop alla planer...



Ps Mycket av planerna är hemliga för barnen så om det är någon förälder som läser det här måste ni hålla det för er själva!!

1 kommentar:

  1. Åh jag skrattade högt för mig själv. "Litet projekt" - 10 låtar framförda av personalen!!! Du är för härlig du! En låt låter mer rimligt. Vad gäller blinkbelysning så har ni väl massor att ta till från makens jobb?! Vi brukar använda barnens julgransbelysning med blinkfunktion. Funkar utmärkt. Men man borde ju också ha en discokula...
    Kram kram.

    SvaraRadera