tisdag 15 mars 2011

Intressant läsning....




I vanligt fall brukar jag göra inlägget först och avsluta med bilder, lite för att om jag skriver väldigt tråkigt så kanske jag håller kvar er läsare ändå för att ni är nyfikna på om det kommer några kul foton. Men idag är ju själva fotot så intressant att hela inlägget fick börja med det!!

Jag är ingen nyhetsmänniska, jag varken tittar, lyssnar eller läser nyheter med ett jätteintresse. Morgontidningen bläddras igenom snabbt varje dag men det är sällan som mitt intresse fångas. Men så kommer den, en gång i månaden, väderstatistiken och jag känner att hela jag går igång!!

Känner ni igen er?? Visst är det intressant att kolla när den kallaste dagen på månaden ägde rum och hur kallt det var?! Och vet ni, ganska ofta sammanfaller den kallaste och den varmaste dagen med varandra, vilket också är något att fundera på, hur kan det bli så?

Hmm, det kanske är lite av pensionärsvarning på mig!? Det kanske är ett tecken, bör jag sluta jobba och vara hemma och föra statistik över dagens väder?! Jag kanske ska fråga maken om vad han skulle tycka om att jag gick i tidig pensionering, han lär ju behöva försörja mig i så fall. Men å andra sidan skulle han ju ha fri tillgång till en jättefin klippbok fylld med väderstatistik från Borås Tidning!!

1 kommentar:

  1. Där kanske du hittat ditt nästa yrke: väderflicka!!
    Du kunde jobba på TV och göra roliga reportage där du står i gummistövlar och pratar om regn eller har solglasögon när det ska bli sol!!!!
    Bra idé, va?!!
    Åsa

    SvaraRadera